Alla inlägg under november 2007

Av Åse - 6 november 2007 18:11

Andra dagen har gått på mitt nya liv som student ..Å det går verkligen fort vill jag mena .. Jag har hunnit med 2 skriftliga prov och några praktiska prov redan.. Det är watt & volt & ampere & ohm & effektuträkningar åt alla håll och kanter.. För att inte tala om alla kablar och kopplingar och trefas och jordfelsbrytare som man ska hålla reda på. För ett kort ögonblick idag undrade jag faktiskt vad jag hade gett mig in på ©¿©.. (när jag suttit som en fågelholk med en övningsuppgit i en timme utan att fatta nada) Men sen visade sig att jag hade förväxlat 2 parametrar i ohms lag bara (det är typ 100 att hålla reda på ) så sen var det väl ingen match ;=)

Nu ska jag begrava näsan i böckerna medan syrran lagar röding på spisen ... (Ahhh ibland har man det bra..)

Saknar mina älsklingar därhemma som atttans.. men i morgon får vi kramas en stund igen..

Jäklar, nu ropar tanten att jag ska skala potatis... shit! jaja...


 Tjing Tjing

*elmo*

Av Åse - 5 november 2007 19:10

                                      

 Ett glädjande besked har nått mig här idag i Borlänge....



                                   Vi har fått dagisplats!!!!


Det var bara de jag ville berätta..


*elmo*

Av Åse - 4 november 2007 14:14

Tisdag, onsdag, torsdag : Jobbat  jobba & jobbat


Fredag: Halloweenfest på mysen. Ganska kul men uuurdåligt att ingen vinnare utsågs under kvällen!!.. Dit går vi inte igen!   MOAAAHAHAHA!!


Lördag:.. Bakis för det första, sen fick man följa med O & M på jordens åktur runt sveg. *spyvarning* In på dollar där min käre make upplyser mig om att jag ser fördjävlig ut i håret.. Åsså asgarvar dom allihop!.. Då var jag tvungen att smyga runt hukad som värsta miffo´t tills jag hitta en ful hatt som jag blev tvungen att köpa. Som hämd så fick jag ett ganska långt högljutt & allvarligt fall av tourettes syndrom inne vid godis och kassor.. Då tyckte mina följeslagare att det blev ganska jobbigt *asg* Det var skitkul..

Sen hem och tillverkade en låååång spökbana långt uppe i skogen till vår fest senare på kvällen.. Den blev jättebra..

På kvällen hade vi då halloweenfest med 12 vuxna och 20 barn..

Sååå himla trevligt och avslappnat... Jag har inte skrattat så mycke på läänge..Det gör vi om!


Söndag: Städat efter gårdagen. Tvättat typ hela veckans tvätt. Packat paket. packat min väska (åker till Borlänge ikväll). Gått promenad..

Nu är jag dödstrött.. Ska sätta mig och virka på mitt nya projekt som är att virka små tossor att ha i vagnen när det är kallt ute (bild kommer när dom är klara) Sen ska jag börja åka mot Borlänge. Första stopp är i Älvdalen där jag ska hämta upp syrran som jag ska bo hos.

Vi höres om några dagar..


Over and Out

Ovido - Quiz & Flashcards