Alla inlägg under januari 2008

Av Åse - 31 januari 2008 23:16

Ja faktiskt så blev jag mycket piggare efter droppet idag... har t.o.m kunnat äta lite middag.. fick bara lite småkramper.. så nu vill jag baka och fixa och tradera och bränna skivor och så vidare..  Men man kanske inte ska överdriva? Jag ska iallafall baka en massa gott imorgon.. Så kom gärna förbi .. :=) I neeeeeed some people here!!

Nu känner jag verkligen för att träffa folk och få SKRATTA!!! På lördag ville min kära man gå ut på  restaurang och käka mat o dricka bärsa... Nån som hakar på?

Jag lovar ... jag smittar inte längre.. det sa doktorn faktiskt idag...!!


Komsikomsi.....

Av Åse - 31 januari 2008 14:18

ska jag klaga över att jag är tjock och måste sluta äta... Nu har jag gått igenom 2 magsjukor på 3 veckor och den sista var rena rama svältproceduren.. Till slut blev det dropp.. det var enda lösningen sa farbror doktorn.. (haha det lär ju kul ju) Så nu har jag missat annu en vecka i skolan.. satan! varför ska just jag drabbas av allt jävla skit för? kan det inte bara få flyta på som det ska... Ingenting har blivit gjort här hemma heller på länge eftersom ryggläge i soffan varit mitt enda alternativ.....

Så nu ska jag aldrig mer klaga på mat, vikt eller att jag har för mycket att göra... För hellre mätt, småtjock, stressad och lycklig än detta helvete...


Ähhh.. nu ska jag gå och sätta mig framför brasan och försöka sippa på lite proviva.. Fast jag hellre hade ätit den goda tårtan som står i kylen och blänger på mig....


Heeej DÅ!

Av Åse - 23 januari 2008 17:01

i hjärnkontoret är det.......  ©¿©

Jobbar som en galning i skolan på dagarna för att få så mycket gjort som möjligt medans man är här.... sen på kvällarna läser jag ytterligare ett annat ämne... SEN ÄR MAN HELT SLUT!! min rygg värker just nu så jag tror jag smäller av.. har suttit hukad över ett bord mellan 9 och 15 och lödit fast 10000000 saker på ett kretskort.. som ska bli min batteriladdare.. så nu går jag som en micrad gråsparv.... men i morgon blir den KLAR iaf så då kan jag kanske åka hem i morgon kväll...


Nu måste det hända något kul snart tycker jag..


Tjillevippen

'elmo*

Av Åse - 20 januari 2008 14:08

-Vad är skillnaden på modig och stake? -Modig: Det är att komma hem efter en tur på krogen med polarna, bli anfallen av frun med en kvast som tillhygge, å våga säga: -Städar du än eller ska du ut å flyga en sväng? -Stake: Det är att komma hem sent från krogen efter en kväll med polarna och lukta dam-parfym, rapa öl, ha läppstift på kragen och daska frun i röven och säga:-Jaha, då var det din tur då tjockis"


Keike pääista huva yksi paraplyiä ta rumpolainen...Eiisa teiää peitää. Är finska och betyder "om du har ett paraply i rumpan, öppna det inte!"


*Garv*  www.youtube.com/watch?v=rfh6q3HXnJ0


asgarvsvarning på denna :

http://www.familjeliv.se/Forum-5-97/m27252159-2.html  

LÄS HELA DEN TRÅDEN.. GARVAR FORTFARANDE SÅ TÅRARNA SPRUTAR!!

Av Åse - 20 januari 2008 09:20

Vem vill följa med på Seans /Medial demonstration med Terry Evans i Östersund den 27:e Mars?? Tänkte boka biljetter..

Av Åse - 19 januari 2008 21:03

Idag gick jag hem från jobbet kl 8oo, på oerhört gott humör (som jag alltid är när jag jobbat) komemr hem .. hinner pussa maken lite snabbt (inge råhångel på länge) innan han fullkommligt "skejtar" sig ner till sitt pass på samma jobb...bråttom bråttom (snacka om skiftbyte i bregottfabriken)... jaha.. frukost åt 3 hungriga .. Wilda, Emma o Lowe. .De andra två roar sig (läs: har skittråkigt) hos sin far i helgen... Ja det tar ett antal svordommar och klädbyten iallafall innan vi är klaral.. För w ska ju DIIIIIISKA.. hela jävla tiden.. för det får hon ju göra för sin far ... Tänker sen så fint att nu ska minsann gå ut och gå i det fiiina vädret och ner på sveget och shoppa loss lite (har bara handlat för ett par tusen på nätet på 2 dagar *ångest*) och bjuppa på semlor...  Shooore... innan man är nere på sveg med en skrikandes ungjävul i opumpad vagn (imagine en skottkärra utan hjul fullastad med ved) och 2 paschor på pulka bakom så har man ju halvtomhalvt dött lixom!!! Ja och försöka gå o glena i en affär.. pfhh!! Ja jag kom ut från miniboden med en didriksonjacka.. iofs för halva priset... men i strl 110!!! Å vem fan ska ha den då???!! Wilda om 2 år typ!!  Å då har jag hunnit köpa 10 nya innan dess.. .VIlket jävla pucko ...!! Sen fick jag köpa typ en av varje på nyan för att få tyst på sirenerna! själv fick man äta resterna...Sån tur var haffa jag svärmor och svägersk på vägen hem så dom fick dra ballasten.. Annars hade jag dött!!

Ja sen kom ja hem och tänkte..Guud vad bra att W sover .. Nu hinner jag fota till tradera... Har typ 10 ton som bara ligger.. Hinner fota 20 saker (20 min) innan vrålet hörs igen..  Bara att springa för livet innan grannarna ringer socialen..Ja o seeen är dom ju huuungriga .. Åkte fan på sibbylla o handla mat.. Glömde dock att föda mig själv... Tänkte att nu ska jag STICKA en sjal... Ja det går åt helvete för att tråden eller vad det nu heter är så ullig och luden så jag blir hysterisk.. Då kastar grannterroristbarnen snö på rutorna... Men då jävlar!!! Fråga Maggan om ni inte tror mig .. för hon hörde mig ;=) (dom kom sen o knacka på o sa f´låt!)

Maken kom hem 5 min och jag hann skälla på han för att jag hitta en sproilans ny mp4/video/ tv moj (snygg som fan) under sätet i bilen (efter 20 min svettigt motsånd) under sätet i bilen.. Va fan gömmer han saker för mig nu oxo??? Ouuups.. det var min alla hjärtans dag present....ehhh... ja men vilket jävla ställe??!! Jag leta ju sopor!! Då vart han sur för att jag hade kollat i paketet var det var.. ja vaddå det kunde ju varit en jävla bomb likaväl...!! Jävla skit!! Jag ville ju ha en ny mobil!!  ( jag skämtar alltså)

Ja nu så somna då äntligen Klåwfinger o jag tänkte lägga in på tradera.. DÅ ÄR DEN SATANS KABELN BORTA.... men skona mig någon....?!??!

Varför kunde jag bara inte få hemorrojder eller analsex med taggtråd??


Bara så ni vet så är det här bara en "brååååkdel av vad som pågått idag..

Jag säger helt upp mig som människa jag nu.. Nån annan får ta över!

*elmo*


Av Åse - 17 januari 2008 21:08

Tänkte ha ett party i Februari med mig själv och min lilla låda... eller vad säger ni?!? Det har ju kommit sååå mycket kul som vi måste "spanaintittanärmarepå" eller som vi brukar-  :Utforska med näsan... moooahhhahha.....



*elmo*

Av Åse - 17 januari 2008 14:34

Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla Jag måste ha en semla

FAN OXO....... Jag hatar semmeltider!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Förr var semmeltiden typ max en vecka och nu helt plötsligt har det utökats till flera månader innan och after verkar det som .. .Det är ju semlor överallt... ÖVERALLT!

Fast än har jag inte ens petat på en enda och inget godis och ingenting .. Men jag DRÖMMER om dom heeeeela tiden...  Snålvattnet rinner och jag nästan skakar .. så sugen är jag....

På lördag .. Då JÄÄÄVLAR!


*elmo* "mandelmassan" molin

Ovido - Quiz & Flashcards