Alla inlägg under oktober 2007

Av Åse - 31 oktober 2007 14:40

Status:

Hälsa: W"koppan" Molin börjar bli bättre

Jobb: Massor

Fest: Ja tack!

Kärlek: 100%

Vädret: Får bestämma sig nångång

Dagis: Jag blir inte klok alls?!

Projekt: Allt på is

Känsla: zzzzzzzzzzzz



Förövrigt vill jag just nu vara en kamikazeagent som viftar med grillpinnarna!!


Elmo ©¿©


Av Åse - 30 oktober 2007 17:43

Idag fick jag mer än bara nog!! Efter fleera månaders väntan på ett besked om en dagisplats så fick jag ett massivt utbrott likt ett tjärnkraftverks..

Bye bye, Mr Nice Guy M Molin  & Hello, Mrs Bitch She-rminator Å Molin!

Jag ringde upp "det som typ bestämmer" och lade fram min sak ganska högt och med STORA BOKSTÄVER! (inte bara för att han hade dålig täckning, utan för att jag var fly förbannad å döless) Ja vadåå?...Tänk att man ska behöva bli riktigt aspissed off varenda gång innan det händer något?!..

Vad är det för del på de som ska se till att det fungerar här i kommunen?! Jag fattar inte vad problemet är ?! Varför ringer aldrig någon tillbaka med ett besked ens? Varför säger alla olika? Varför blir man bara hänvisad vidare? Varför vet man aldrig vem man ska prata med ? Varför vill ingen ta ansvar?? Jag fattar helt enkelt inte vad fan jag ska göra för att få en dagisplats??

Vem fan ska passa mitt barn när vi jobbar??  Jag blir helt enkelt skitgalen på detta!! Å INGEN JÄVEL RINGER UPP ENS!!

Men jag vill tillstryka att det var mera "LAMBI" i min röst när dom senare (jo då, jag sa faktiskt att nu j-lar ringer ni fan tillbaka IDAG) ringde upp och meddelade att det nu skulle lösa sig..

Det tror jag när jag ser det, skulle jag vilja säga!

Huvvaligen.

Snart ska jag ha min första leksaks-DEMO.. Bäst man läser på lite :=)

Ska ha ett eget party hemma oxo så UllaBella får öööööva lite ...

Vill du komma??


¤Elmo¤  ©¿©



Av Åse - 29 oktober 2007 17:31

Orkar inte skriva..

Kolla in pricken istället..........

Av Åse - 28 oktober 2007 16:09

Jag hatar när hela jävlla datorn slutar fungera. Nu är hela hårddisken kraschad och alla bilder fösrsvann.. Fy faaan för sånna som sitter och tillverkar virus.. Kuk skallar! Nu måste jag sitta här på den bärbara som bara hänger sig hela tiden. .Snart lackar jag till o den får sig en feting alltså..!! Tog typ 1 timme att fixa till så jag kan läsa mailen på webben..MAJ GAD!


jag fan hatar använda jävla tops som ligger och skräpar!!! (min son) Det är skitäckligt! Ska samla ihop dom och lägga dom i hans säng!!

Just nu hatar jag vattkoppor oxo.. Iallafall sånna som sitter på olämpliga ställen.. inte på mig men på lillaW... kliakliakliakliakliakliakliaklia.....

Jag vill bara säga en massa fula ord nu!! =%&%#=(/#(#¤"&/&)(/@£@$@$${[€

Irriterad som faan på detta.. Måste dessutom gå och fixa mat.. Hungrig som jag är.. Å hela huset ser ut som ett bombnedslag.. (Jag har inte ens dammsugit idag)

Till råga på allt får man ett mail från en kärring som köpt en jacka av mig på tradera:

- jag betalar om 3 veckor....

!!!!!!??????.....inget mer lixom...???

Men då ni ... De mailet blixtrade så grannen borde ha sett det! Idiot!!

Alltså kärringen,, Inte grannen..


Nej nu skiter jag i det här och går och mördar min åkpåse med symaskinen som jag aldrig mer tänker titta på när den är klar...


Bye




Av Åse - 25 oktober 2007 18:45

Igår kollade jag och inneboende Stefan på "bonde söker fru".. Så sitter man där igodan ro och tycker att allting är lite småtöntigt när vi båda plötsligt hajjar till när ena bonden har ett lite privat samtal med en av bondegnidarna..

!! - Va sa hon?!! Säger S..  Ja det undrade verkligen jag med!

Sa hon att hon bara ääääälskar att kastrera grisar, det är det bästa JAG VET sa hon!!?????? Vaddå?! Det kan man väl inte säga heller ?? Alltså det finns ju inte ens... Man kan älska glass och att spela dataspel.. men att KASTRERA GRISAR!? 

- Surprise! Idag ska du få skära paketet av 4000 grisar eftersom det är det bästa du veet!

-Grattis på födelsedagen. Du får en grissnoppare av mig.. (Fast egentligen är det en cigarrsnoppare från Dollars.) Nej vet du vad, undrar om hissen verkligen går ända upp alltså..

Till något mera värdsligt....

Det är mycket jag gör ofta har jag kommit på..

Jag byter disktrasa varje dag (jag vet att man kan tvätta dom, orkar inte)

Jag städar under diskhon(skräpskåpet) 1gång i veckan

Jag städar toaletterna varannan dag

Jag tvättar MINST 3 maskiner varje dag.

Jag damsuger och torkar golvet VARJE dag.. oM jag inte strejkar

 Det är ju alltså en hel del som jag gör statiskt kan man säga!?....

MEN hur ofta städar jag micron då?? Det är ju rent hälsovådligt att micra nånting i min micro iallafall.. Det är ett under att man ens får upp luckan.. Fy f-n alltså.. Å där värmer man saker flera gånger om dan.. UUÄFFFHH!

Nu är den iallafall sanerad för denna gång...  Nästa gång köper jag en ny..


It aint over until the fat lady sings!



Av Åse - 24 oktober 2007 08:33

Nu är det flera nätter i rad som jag har drömt om sjukdomar och död.. Undrar varför.. Inatt drömde jag bla att mina ben inte fungerade.. På något konstigt vis... Dom domnade av lixom.. Det är ju inte första gången jag drömmer det... Å det är exact samma känsla.. Det måste ju betyda något?!  Hm.. det måste jag analysera vidare..

Idag har min kärlek åkt på storhogna SPA med våra kollegor för att njuta av lite puffresa.. En annan får ju stanna kvar här och jobba... Så när dom kommer tillbaka imorgon masserade, fräscha, sminkade (tjejjerna iaf) och själsligt utvilade så sitter man själv här och ser lite halvtaskig ut... Nåja , jag är ju inte 20 längre heller..

Det är så mycket jag skulle tagit itu med känns det som .. Har en himla massa halvfärdiga projekt som jag inte hinner ta tag i... Men ett påbörjat arbete är ju ändå till hälften avslutat säger dom som vet...

Synd att halvfärdiga gardiner och halvfärdiga badrum inte går att använda då... Inte halvfärdiga väskor och alvtröjor heller fördendelen.. Suck!

Men snart... snart ska jag göra ett ryck!


Tja ba

Av Åse - 22 oktober 2007 19:36

är ju aldrig kul det.. Speciellt inte efter en härlig minimester i Tallin som blev ganska blöt på Lördagen... Jag skyller det på typer som vi hittade på båten.. Jo,  kanske våran minimesterbar oxo som vi riggade upp ;=)  .. Se bild.. Så idag har man inte fått mycket gjort som slatan brukar säga.. Iallfall så var det väldigt skönt att komma bort på tumanhand.. Bara äta och sova och inga tider att passa. Vi hann se liiite av Tallinn oxo faktiskt... Men mest låg vi mest i hytten och myste... Det var inte heelt fel..


5:e Nov börjar mitt nya liv som student ...


Jepp, så får det bli.......

Av Åse - 18 oktober 2007 23:52

Sa jag och klippte av mig håret.. Först lite försiktigt , men efter bara en vecka så fick det vara nog.. Så idag åkte hela skiten av.. Å det blev bra ... Mattias fick en liten chock o vände nästan i dörren men sen gick det nog över. HAn sa iallafall att han tyckte det var fint. (han är ganska ärlig)

Så nu kan jag lugnt åka till Tallinn i morgon...

Idag har vi varit på dagis och hälsat på A och alla barnen... W trivs som vittvin o fruktsoda.

Annars har jag inget kul på lager.. Men på måndag har jag desto mer..


P a O

Ovido - Quiz & Flashcards