Alla inlägg under september 2008

Av Åse - 29 september 2008 21:47

Idag var det mitt kära hobbyrum som äntligen kom fram i dagsljus... Var egentligen inte meningen eftersom jag länge sett det som ett omöjligt projekt att nånsin försöka komma fram därinne... Men eftersom jag inte hittade in när jag skulel stuva undan sängkläder som jag tvättat så fick det vara nog... Det tog bara hela jäkla dan! Ahhh va mycke skit det var därinne.. Inte visste jag att jag hade så mycket panelgardiner, tyger, papper, pärlor,lim,tavelpannåer, färger,servetter, och för att inte tala om ett helt berg med garner (det var nog från min "stick-era") Ja det var hur mycket som helst! Så nu är det så fint och man hittar det man ska och alla sängkläder ligger i bokstavsordning! Nästan iaf... Slänger med en liten bild ... Ser ju kanske inte så städat ut för era ögon , men bara för att ni ska få skapa er en bild av hur det såg ut innan så kastar jag in en bild på "slängberget" som blev kvar.. Närmare bestämt 4 sopsäckar!! Jesus vad glada dom blir på soptippen.. Jag är nog deras sämsta kund.. Eller kanske bästa då jag kommer hem med mer än jag lämnar oftast..om man får tro min make...

När jag var klar så var klockan hur mycket som helst o jag kasta mig i bilen och hämta kidsen, handla, köpte färg, beställde tapeter, shoppa jeans med Johanna, hem igen.... laga mat... städa lite till..... lekte med dockor....läsa läxor... bada barn... tvättat.... kvällsfika... natta barn...lägga fram kläder till i morron.... Pust stånk o stön..  Å nu ska jag gå och damsuga och torka golven uppe, packa mina väskor och bilen för jag måste åka prick kl 5 i morgon .. ska på kurs hela dan o måste vara där kl 8.. (hata)   M jobbar ju och slutar inte förrän kl 9 i morgon bitti så det är lite pyssel... Men det går ju med så diktiga barn som man har...

Nej nu måste jag skrämma igång damsugarn...

Hörs o syns.. det vet ni!

*d*

Av Åse - 28 september 2008 20:08

Helgen har som vanligt blåst förbi.. I går var det endast renovering som gällde och p kvällen bjöd vi Maggan med fam på middag.. Vitlöksmarinerade tigerräkor... Inte så gott tyckte jag, men dom andra åt som aldrig förr... t.o.m mina barn och min make som inte gillar skaldjur :=)

Söndagen återigen målning och allt som hör till.. Vi har burit möbler och slängt en massa bråte... Johannas rum blev äntligen klart och Andreas rum är snart klart oxo... Fick ett ryck och ville prova lite decoupage oxo.. Det var svårare än jag trodde... Men nu vet jag till nästa gång hur jag INTE ska göra.. Iaf blev det en bänk av det ..Ser bättre ut än den gjorde från början.. alltid något...  Den ska nog stå i W:s rum som ska gå i rött och vitt... Men först måste det målas tak och tapetseras nästa vecka...

Mellan all möblering och målning har jag hunnit med en massa annat faktiskt... Fotat lite tradera.... Packat ordrar... Skickat paket... Fixat fakturor... Tvättat... Badat barn... Klippt hår... ja en hel del...

Nu ska jag och maken sätta oss och göra en renoveringsbudget och hör o häpna .. en IKEA Lista!! I LIKE :=) Synd bara att han slängt katalogen.... Tur det finns internet..... TYVÄRR lyckades han totalförstöra den nymålade trappan oxo idag när han släpade möblerna ner till Andreas rum så nu gav han upp och sa att nu köper vi en ny trapp!! Inte mig emot :=D

Äntligen börjar det hända saker.....

Ja nu är det bäst jag slutar innan han ångrar sig....

 Tjillevippen på er..............


Av Åse - 25 september 2008 20:05

Äntligen.... Kom hem vid 15.30 från B-länge. Hämtade småtejerna och for på Miniboden för det var Loppans tur att shoppa kläder... W somna som en stock i bilen....Skitbra :=S

Hem och kasta mat i ansiktet på alla barnen och sen har d varit folk här och köpt regnkläder o diverse attiraljer som jag hade på annons... Nån gubbe var här o hämta en älg som tydligen hängde i vårt garage oxo... Sen har vi myst i soffan,byggt lego och klätt av dockorna och klätt på dom igen, byggt kojor, fixat läxor, plockat upp tvätt, ätit mellis x 2 och kvällsfika, borstat tänder, medicinerat, badat, lekt i tältet, och nu ska det tydligen slåss om vem som ska in på vilken toa och vem som ska skita var..... ahhhhhhh... jag lär gå o gorma lite... TONÅRINGAR!

å jag som hade nå kul o berätta... nåväl.. en annan dag...


Natti natti


*d*

Av Åse - 24 september 2008 19:45

Sitter här och irriterar mig som fan alltså!! Har sålt en jacka på tradera och köparen är en jädrans pappskalle...

Skickade i måndags .. paketet var rätt stort (vinterjacka)...får mail ett mail på Tisdan med överskriften .. SAKNAR VINST!!!!!!!!!!!!!!!!!! Å sen ett jädrans liv i resten av mailet...

Ahmen va? Hallååååå... får det hinna lämna lådan lixom...

Onsdag... Ett mail igen... :

-INGET PAKET!! EFTERLUS EFTERLUS!! Sicka kopia till mig!

????? Skämtar hon med mig.? EfterLUS vaddå??? Försökte förklara att det kanske tar nån dag extra om det ska ut en avi först.. Men Neheheeej då...

Efterlus, efterlus! annars negativt omdöme!

Jag blev så jäkla förbannad att jag skrev att hon kunde ta sig i sketan!

 ....Nej, det gjorde jag inte , men NÄSTAN... på vippen alltså....

Jag skrev att hon kunde lämna så jädra (exact så skrev jah) mycke negativt hon ville så skulle hon få 20 ggr mer tillbaka....MOOAAAHAHAHAHAHA!!!!!


Reta mig inte!!!!!!

*d*

Av Åse - 23 september 2008 21:00

Ja så då har man lyckats låsa sig ute oxo då här på morgonkvisten...

Som vanligt så vaknade jag senare än det var planerat å inser att parkeringstiden gått ut.. Bara att rusa... Sliter i farten med mig nyckelknippan och ut, och ner... Fösent inser jag att det är fel nyckelknippa. PANG så slår porten igen bakom mig... Ahmen vafan då..

 Flyttar iaf bilen för att inte riskera en bot... Sen så sprang jag runt gården som ett jävla mufflonfår för att försöka komma IN!! Synd bara att syrran bestämt sig för att lägga sig ner igen...


Vet inte hur många stenar jag kastade på rutorna ett antal meter upp (på ENA sidan huset), hur många jag fick i huvet, hur många portkoder jag försökte med (var då tvungen att springa runt igen på ANDRA sidan huset) och framför allt HUR MÅNGA som såg aset som krålade runt huset på jakt efter lagom stora stenar, innan hon fattade... Jävligt länge var det iaf..

Å KALLT! Sen stod hon bara där på balkongen och skakade på huvet, skrattade och utövade nån form av teckenspråk medans jag stod nere på gården o mimade (det var TIDIGT ville inte skrika) Hon trodde först det var någon galning som fått touretts eller käken ur led , sen trodde hon att jag bara hade hittat något nytt mystiskt lik som hon skulle komma ner å titta på...

Å det ville hon ju inte så hon bemödade sig inte ens att öppna fönstret i balkongen för att höra vad jag ville!!


Så där stod jag... halvt yrvaken med ena ögat öppet, i Randig pyamasklänning, med värsta största toppluvan uppdragen till hårfästet och skitfula platåsandaler (syrrans bästaaaaa från 84) ute vid vägen där alla bilarna kör förbi...Inte undra på man försökte huka sig och backa in mot gården...


Till saken hör att sen har hon berättat om det för alla på sitt jobb o typ asgarvat så tårarna sprutat hela dan eftersom hon inte kunde få synen ur huvet, å nu sitter hon å gör en film om hela historien..


Så bara för att ni nu inte ska ligga sömnlösa hela natten å fundera på hur det såg ut när jag smög runt knutarna här i Borlänge så har min kära syster haft vänligheten att bjuppa på en förhandsvisning av den kommande filmen.. Som hon oxo högst personligt försäääkrar att den kommer på youtube inom en väldigt snar framtid...


Hm ... alltid roar man nån :=&


*d*


Det här var tydligen den första synen som uppenbarade sig... 

Av Åse - 22 september 2008 22:53

Jagesåinihelvetetröttsåjagmåstefaktisktgåläggamejn
u....... trodde ni jah!arrrschhhh...fast ändå INTE!! ........Liksom...

Jag vill göra nå roooligt!

Såhär känns det just nu (se nedan)...Allt är som vanligt alltså ;=)

Vem hakar ??









Gunatt!

*d*

Av Åse - 21 september 2008 21:43

Då var denna helgen över..  Jag minns inte att jag hunnit sova eller äta ens... hahaha... ett sjuhimla kalasandes och paketöppnandes iallafall minns jag..

Igår kväll hade jag en trevlig demo oxo.. Kul att träffa lite nytt folk... Sen blev det en grogg hos haggan...Mycket skratt när vi uppfann en massa nya syndrom och symptom och div viruspaket och många gäspniingar eftersom båda var dötrötta.. Det blev nattinatti tidigt då ingen ville köra oss till Älvros heller då "surweed" gick o la sig ;=).  Johanna satt barnvakt hos AKB och Andreas passade sina småsyskon.. Dom e änglar mina tonåringar..... Wilda och bror, dom e som Ler & Långhalm...

Idag har jag hunnit leka elektriker och det har varit folk här ända till nyss.. Sen har jag traderat och packat paket, lagt order och städat.... Nu tänkte jag slänga åt er en liten bild på min nyfixade trappa.. Blev inte riktigt som jag ville men det får som vanligt duga till jag får mina quickstep eller stepkit eller vad den nu hette... Belysningen var inte heller som jag tänkt mig.. Ser ut som värsta bordellen nu....hahaha... men jag ska fixa till det nästa helg så det lyser med lite varmare lights.... hur det nu ska gå till.... ordnar sig säkert... Har inte hunnit börja på mitt aldeles nya påhitt heller (en marimekkobänk) men det kanske var tur, för Andreas skåp står fortfarande och väntar... Det tar vi nästa helg för då har jag inte såå himla fullt upp tror jag . Inte än iaf....

Happ, nu måste jag gå och packa för jag ska ju till Metropolen igen i morgon...

Piis and Aut

*d*

Av Åse - 18 september 2008 22:30


I en disskussion om döden och livet efter detta med mina barn låter det tydligen såhär:


Min man: -Man ska ju sprida askan på en plats man tyckte om. Var skulle ni sprida mammas (min) aska?

Johanna: ser fundersam ut... -I soffan?!.... Nej nu vet jag!

Johanna OCH Andreas i kör: - Jag skulle sälja den på tradera!


Hm... nu känns det mycket tryggt. ;=¤


*d* alias the traderalover

Ovido - Quiz & Flashcards