Alla inlägg under november 2007

Av Åse - 30 november 2007 11:50

Det var ingen rolig resa vill jag mena ... Oplogat från Älvdalen hela vägen hem.. Körde typ på treans växel hela vägen... Ahhhg..

Igår brände jag min första säkring på skolan... och min andra... och tredje... Å således förstörde jag 3 st multimetrar.. Fast den första var då inte mitt fel för det stod ju minsann i boken att jag skulle koppla så!! Så det så!! Den andra vette fan vad som blev fel och den tredje hävdar jag fortfarande att det var INTE JAG!! Nån har lagt tillbaka ett trasigt instrument! ... Det VAR inte jag!! Heders! Som straff fick jag plocka isär grejjerna och laga såklart... Ja men se det positivt.. Då har jag lärt mig det nu... NU har man snart klarat av det första och tyngsta blocket.. Känns som jag ser ljuset i tunneln iallafall...

Just det, i går fick jag besök av fru fortuna ...2 gånger!! Fattar ni?! Vad är oddsen för det?.. haha... så jääääävlar vad det kliar i byxfickan nu!! *dreggel*  Men jag ska INTE börja handla (kanske bara nån liten kläd eller så)

Min kära man får nog förvalta det tillsvidare ;=)

I kväll ska jag köra en demo igen.. Jädrans vad kul det är !!


See ya all... JDatum för julklappsbytarkvällen är på G!


Peace and out.


Dagens anagram: PRISGRUPP blir GRISPRUPP *s*


Av Åse - 28 november 2007 17:00

Ja så då var man här igen då...  Hos syster minimalist... Ja då menar jag verkligen MINIMALIST... Här är det verkligen inget som inte verkligen behövs eller tillochmed här finns det inget som behövs heller... En gammal dator som avlastningsbord (på toa) en kaffebryggare från 37.. en tv utan fjärris osv osv.. Rätt kul faktiskt... Ni skulle se hennes borste ;=)

Idag skulle vi shoppa men då var Åse så trött efter skolan att hon inte ORKADE!! Vad sägs om det?!  Helt otroligt... Allt fanns lixom: affärer, pengar, tid , inga barn... men jag orkade helt enklet inte...


Så var det med det......


*elmo*

Av Åse - 20 november 2007 22:17

Dagens problem:

Om två kondensatorer på 400 och 800 pF parallellkopplas blir den totala kapacitansen 1200 pF, eller 1.2 nF om man hellre vill uttrycka det så. Om de i stället kopplas i serie blir den totala kapacitansen 1 genom 400 (vilket är lika med 0.0025) plus 1 genom 800 (vilket är lika med 0.00125), totalt 0.00375, och så slutligen 1 genom 0.00375 vilket är lika med 266.666667, alltså cirka 266.7 pF. (Om man som här använder värdena i picofarad som dom är (alltså utan att omvandla dem till farad först) så blir även svaret i picofarad. Är kapacitanserna angivna i olika enheter, eller om en massa andra saker är inblandade, som i reaktansformeln tidigare, kan man omvandla värdena till farad innan man sätter in dem i formeln.) När kondensatorer seriekopplas blir den totala kapacitansen alltid mindre än den minsta kapacitansen hos de inblandade kondensatorerna, annars har man räknat fel.

Jag hade iallafall Nästan räknat rätt.....


Jag är sååååå trött nu.... Natt natt alla mina älskade vänner därhemma som stöttar mig med mail telefonsamtal och små gulliga sms..

Puss på er!

Av Åse - 18 november 2007 13:00

tiden går ..... har inte så mycket kul att berätta... Jag har som sagt haft en körig vecka , MEN BRA vecka.... Jag har kommit på att jag älskar mitt jobb... det är så himla kul att komma dit och jag ser verkligen fram emot varje pass jag ska jobba ... Världens bästa arbetskamrater och jobbet ger så mycket så jag är så uppåt när jag går hem... Kan det bli bättre??

Jag är väldigt tacksam för att jag får vara där ibland iallafall... 

Igår så hade jag dejt med min man.. Vi hade ett par timmar alldeles ensamma här hemma och det var såååå mysigt vill jag lova... Det klarar jag mig en vecka på nu när jag ska fräsa ner till Borlänge... Visst är det ensamt och tomt i hjärtat , men det är ju fråga om en kort tid och för en god sak... Så länge det fungerar så kör vi på ... Eller hur gubben?.. puss på dig för att du tar hand om allt och är en sådan enastående person, pappa och MIN MAKE!...  Tack för att du får mig att skratta när jag är trött och grinig och tack för ditt tålamod och tack för att du står ut med min PMS.. Tack för att du stöttar mig i allt jag gör ( ehh jag lovar , inga mer projekt nu ...bara en liiiten fest ...eller två ) och för att du inte tvättar mina kläder  :=)

Idag har vi varit hos Tessan och Wilda Valkyria och smaskat kakor.. Det var kul tyckte Wilda Bebin... Det gör vi om snart..


Nu måste jag nog skärpa mig och gå o packa allt som ska in i bilen.. Jag är ju tjej så det är en hel del som ska med...

Jag hör av mig så snart jag hinner


Så lång...


*elmo*


Av Åse - 16 november 2007 18:29

Nä hä... det var något mysko men ändå inte ... 

 I morgon ska jag äntligen få sova bredvid min man för första gången på två veckor... Det är ju inte helt fel det... Hoppas han inte vill sova så mycket bara ;=) Tänk om någon vänlig själ kunde ta och roa småttingarna oxo så vi fick en dag utan barn... Nja det är nog ingen risk...  Jag har väl ändå fullt upp med all tvätt och ellära B kan jag tro... Och packning (borlänge nästa) och jag måste förbereda inför min debut på Torsdag i Herrö... Det ska bli himla kul det.

På Lördag 24:e är det leksaksparty hemma hos mig om DU vill komma!


Tja ba!


*elmo*

Av Åse - 16 november 2007 12:56

Veckan har varit hektisk... Vi började äntligen poå dagis , men hann ju inte vara där särskilt länge innan W blev sjuk såklart... Feber och yrade. Var hemma onsd -torsd.. Så igår kväll blev Lowe jättedålig.. Hög feber och jätte ont i magen och ryggen.. Fick inte ens peta på henne.. Kände att det var något som inte stämde alls.. Fick läkartid idag.Tog med ett urinprov eftersom hon haft problem med ovanliga bakterier förut.. Det visade sig att det var något där.. Nu sitter jag och väntar på vad utslaget skall bli eftersom jag själv jobbar som vanligt.... M är med henne på sjukhuset..

Stackars liten *kramar*


*elmo*

Av Åse - 12 november 2007 12:45

Hela 4 dagar har jag varit ensam med 4 bråkiga barn medans min käre make roade sig i stockholm.. Förvisso så var han på jobb, men ändååå?! Det var fan skitjobbigt!( Lägg till lite PMS på det)... Det var en ren fröjd att få gå till jobbet i morse... Den här veckan blir oxo krävande känner jag... Har massor att läsa innan jag ska ner på skolan nästa vecka.. Blir till att sitta på nätterna då eftersom det är utvecklingssamtal och inskolning på dagis och annat jox.. Var det inte föräldraråd oxo ..eller var det nästa vecka?! Vilken koll... Det kanske ordnar sig tillslut...


*Längtar*


Ps: för er som väntar på något gott (ang sex i hissen) så väntar ni alldeles för länge:ds


*elmo*

Av Åse - 7 november 2007 18:42

Jag är helt slut.. Precis kommit hem, packat upp och kramats med familjen.

Nu ska jag gå och jobba till 9 i morgon bitti. Då blir det dagis .. JIPPI!


Kramzzz

Ovido - Quiz & Flashcards