Alla inlägg under juni 2008

Av Åse - 24 juni 2008 21:12

Helt offatbart .. var kom alla människor ifrån? Heeeela Blänge är totaly invaderat av ungdomar av alla de slag.. Å de campar ÖVERALLT... På gatan, trottoarer, parker, torg, Jag har aldrig sett så mycket ungdomar på ssamma ställe!!! Fy atan!

Av Åse - 24 juni 2008 13:47

Ser där ja... Då var det dags för nästa tillskott... Vi har blivit med husvagn serrni!! Så nu har vi både dragkrok o husvagn... Så nu har man ju inga pengar kvar att semestra med eller för den delen inreda husvagn med!!

Nåväl man tager vad man haver... Så nu blir det Classic Car week.... i tro de eller ej ....RÄTTVIK!! (jomenvisst fan ska man ha SEMESTER)

Dock.. efter att ha hört alla skräckhistorier om nybörjarcamping med krångliga förtält, trånga ytor, arga grannar som stirrar och hela balunsen så ska vi oxo ut och provcampa och backa o svänga osv....Helst ska nog inte jag vara närvarande alls vid själva in, upp och grej o fix köret på premiären Det var vi rörande överrens om med tanke på min korta stubin och stora käft.. moaahaha.. jamen jag får ju ta tag i storshoppingen när det gäller att fylla skiten med plastsaker iaf.. alltid något...

Ja så nu längtar man ju inte liteee efter att få komma iväg.... suck ...

Nu ska ja gå tillbaka till min reglering jag..

På lördag är det klädloppis.. Kom o fynda!

PIIS and LÖÖVE (pga festival)


*D*

Av Åse - 14 juni 2008 16:28

This blog is on vacation.....



Av Åse - 11 juni 2008 10:59

OBS! Med risk för uppror över anonymiteten igen så måste jag ändå få skriva av mig...


Så fort man börjar känna sig lagom tillfreds med livet så smäller det.. Varför är det så?.. Livet är tufft ..javisst.. men ibland undrar jag hur mycket man ska tåla......Det finns en person i mitt liv som jag valt bort för att inte bli helt jävla psykiskt förstörd (ok jag är ju det redan, men ändå!) .. På något sätt hade jag lyckats acceptera att det måste bli så och känna mig skapligt trygg igen... tror ni inte på självaste fan oxo att människan(läs djävulen) dyker upp här utanför mitt hus!! Som om ingenting hänt! Känslan då går inte att beskriva, men ni får tänka er att er värsta mardröm just slår in! Olika minnen spelas upp som små filmsnuttar i ultrarapid. Huvudet blixtrar och kräkan sitter i halsen...Jag blev helt kall o bara skakade.. Å va gör man då när man har huset fullt med barn och man inte vill ställa till med ett herrans liv?

Kunde inte vara kvar hemma ens... Å var ska jag ta vägen?... Plötsligt så är man ensammast i hela världen... Så kändes det... Jag blev helt totaly förstörd. I morse när jag kom hem var plågan iaf borta.. Jag vet inte hur, men jag bryr mig inte heller.... Jag vill inget veta...Nu kommer jag dessvärre gå å oroa mig resten av livet för att DET ska dyka upp varsomhelst närsomhelst.....Jag hade hoppats på att DET flyttat till världens ände!

När ska man nånsin få lugn och ro i själen..... suck..


Nu ska jag gå ut i skogen å skrika högt!



 *D*

Av Åse - 9 juni 2008 00:20

Trodde ja skulle orka blogga lite oxo .. meeeen... nu har jag traderat så jag är helt blå i både arslet och fejjan... Å så måste jag börja märka allt annat inför Klädbytarmarknaden som drar igång på lördag... Huhu va QL det ska bli!

Iallafall... I helgen så har vi glajjat oss i sthlm  .. Rullat runt  i hästenssäng bland lexingtonlakan och blivit servade med både mat och dryck... Att det sen stod både en porsche och en BMW cab utanför gjorde ju inte saken sämre :=)  Man måste ju ta alla chanser att få glida lite .. eller hur?!

Värre var att jag såg ut som Sue Ellen när jag kom fram till uppsala för att chauförren brassade järnet i 140 ....nercabbat... Fattar inte hur ungarna kunde somna där bak... Har aldrig fått så mycket uppmärksamhet för mitt hår iaf... hahahaha

Borta bra men hemma bäst.. ?! Sol o klarblå himmel ända till Byvallen... Då blev det helt kölsvart.. Var tvungen o ta av mig glajjorna för att kolla vad som stod på... Hela himlen bara försvann..  Hann bara lasta ur bilen så PANG! Åska blixt hagel och strömlöst..... men då försvann jag ner i källaren...uaahhhhhhhhh...... Jag hatar sånt!

Idag har vi mest latat oss.. Tvättat, klippt hår, solat kollat på tv, sytt några stygn, plockat..... Grillat till middag och sen har vi fikat hos grannen..

Nu ska jag gå o damsuga och plocka fram inför morgondagen... I natt kommer min älskling hem oxo ..  Han lär ju va helt slut .. Sen ska han upp i ottan för att åka till stan.. En annan ska plugga o jobba... Fan det är brännboll med skolan oxo i morgon.. IGEN! Tur i oturen att man jobbar då :=)

Ahh va tröttans jag blev nu.... zzzzzzzzzzzzz...


På återfjjärnsyn..

*D*

Av Åse - 3 juni 2008 15:28

Rastlös..... hela dagen inomhus med overhead(vad var det ja sa) och grupparbeten.... ja ok det var väl inte en katastrof direkt, det var ju faktiskt ganska intressant bitvis... men det är ju såå härligt utomhus!

I morgon kommer iallafall La familia hit och sover över... *längtar*  Sen drar vi ner till stora huvudstaden för att fira en student.. Nu har man en färdig psykolog i familjen.. Kan ju kanske behövas  :=)

Tja vad ska man ta sig till med nu då??... Funderar på att gå ner på kupolen o strosa lite.... Kanske imundiga en stor härlig glass från glassbaren... Det är ju så mycket gott där! Ahhh.. glass det gillar jag.... Just nu är jag SÅÅÅ fruktansvärt sugen på pizza.... Sitta ute på en servering och njuta med en kall cola...Men nej... det vågar jag inte.. Då slutar det väl på akuten..lika bra att låta bli... En fräsch sallad och lite kyckling får det nog bli.. mums det med :=)

Jaahaa... äh nu ska jag möta solen!

*D*

Av Åse - 2 juni 2008 18:25

Ja eller huur??

Ok.. få se nu då...

I helgen var det som sagt Brännbollsturnering... Dagen bjöd på kanonväder för det första... Vi blev ett glatt gäng.. Kända o ökända... Stämningen på topp.. Sen bjöds det uner kvällen på massor med olika sorters underhållning..T.ex.  Lyror utan dess like, varvningar innehållande kast med liten Börje, Svanhopp med 63 kg prouicscitto( eller va det heter) (en del var myche impade) lårkakor föreställande en tennisboll i 190 blås, och för att inte tala om ett stycke Forrest Gump som totalt missat längden på banan... Nåväl.. Hon kom ju tillbaka så småningom :=)  Sen var det väl som vanligt på våra latttjo lajbans : Glåporden haglade såklart.. (BD, FO, cellulitan, HK, gu va dååligt osv) å så gjorde även gapskratten (forrest var en HÖÖÖÖJDARE!!)... Vinet var skapligt jäst (tack för det SB) På natta kröken blev det livsfarlig ROM och rejs med liten traktor och nacksving på studsmatta... Tja, det var väl det i det stora hela...

Tack ALLA för en superkul dag/kväll!!

Så nu får det iallafall vara nog med lajbans ett bra tag.... I morse (TIIIIIDIGT) när jag åkte till stora staden Borlänge så kändes det som om jag höll på att dö faktiskt... Jag har ont överallt utom i ögonbrynen.... Varje gång ja ska koppla måste jag lyfta benet med hjälp av handen... Helt seriöst! Skitdrygt! När jag kom ner fick ja veta att vi ska sitta på kurs hela 3 dar.. Alltså KURS!! fattar ni?... (gruppsamverkan o hälsa) o då blir det säääääkert en massa blädderblock, overhead o grupparbeten o sånt!! Jag som har så svårt att sitta still o lyssna... Ahhhhhhh.... Jag är helt värdelös på sånt där... Jag är den där mardrömsdeltagaren som sitter o gäspar o messar med telefonen o himlar med ögonen....

Hur ska det gå då? Jag som längtar hem som fan just nu oxo .. Jag vill inte vara här !!  J-LAR!!! å nu har jag glömt lägga i pengar i automaten kom ja på ...JAh.. 3 timmar försent bara.. Suck....P bot IGEN DÅ!

 Nice work ...

D

Ovido - Quiz & Flashcards