Direktlänk till inlägg 28 september 2008

Helt slut.....men nöjd....

Av Åse - 28 september 2008 20:08

Helgen har som vanligt blåst förbi.. I går var det endast renovering som gällde och p kvällen bjöd vi Maggan med fam på middag.. Vitlöksmarinerade tigerräkor... Inte så gott tyckte jag, men dom andra åt som aldrig förr... t.o.m mina barn och min make som inte gillar skaldjur :=)

Söndagen återigen målning och allt som hör till.. Vi har burit möbler och slängt en massa bråte... Johannas rum blev äntligen klart och Andreas rum är snart klart oxo... Fick ett ryck och ville prova lite decoupage oxo.. Det var svårare än jag trodde... Men nu vet jag till nästa gång hur jag INTE ska göra.. Iaf blev det en bänk av det ..Ser bättre ut än den gjorde från början.. alltid något...  Den ska nog stå i W:s rum som ska gå i rött och vitt... Men först måste det målas tak och tapetseras nästa vecka...

Mellan all möblering och målning har jag hunnit med en massa annat faktiskt... Fotat lite tradera.... Packat ordrar... Skickat paket... Fixat fakturor... Tvättat... Badat barn... Klippt hår... ja en hel del...

Nu ska jag och maken sätta oss och göra en renoveringsbudget och hör o häpna .. en IKEA Lista!! I LIKE :=) Synd bara att han slängt katalogen.... Tur det finns internet..... TYVÄRR lyckades han totalförstöra den nymålade trappan oxo idag när han släpade möblerna ner till Andreas rum så nu gav han upp och sa att nu köper vi en ny trapp!! Inte mig emot :=D

Äntligen börjar det hända saker.....

Ja nu är det bäst jag slutar innan han ångrar sig....

 Tjillevippen på er..............


 
 
Ingen bild

maggan

28 september 2008 21:49

Tack för maten, den var (delichess)
Snygg bänk, är den till salu? Kram

 
Ingen bild

Grannen

28 september 2008 23:18

Jag skulle vilja hyra dig, dels för att övertyga gubben om allt som behöver göras och sen verkar du kunna göra det mesta oxå....

 
Ingen bild

dirty

29 september 2008 10:18

hahaha.. ja du kära granne... det handlar om att försöka få dom att tro att det är deras egen idé... att dom övertygar sig själva lixom.. ;=) sen lite fjäsk oxo hjälper ;=)
maggan: rätt pris och rätt bågar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åse - 22 oktober 2008 19:20

HEJ KÄRA LÄSARE! JAG HAR FLYTTAT..  NU BLIR DET ÄNNU TOKIGARE  :=) MISSA FÖR GUDSSKULL NU INTE DETTA! DÅ BLIR JAG UNHAPPY NYA SIDAN HITTAR NI HÄR   Nähäää!! Fan skit i det då för satan. Går ju inte att länka ... SUG PÅ DENNA DÅ! HÄR KOMMER DEN.. OR...

Av Åse - 20 oktober 2008 17:28

Av Åse - 20 oktober 2008 16:43

Jomen problemet är ju att JAG VILL! Men inte har tid :=)... egentligen... Självklart så fattar jag att som man bäddar får man ligga, det är inte det jag menar.. Jag har själv tagit på mig saker till höger och vänster bara för att jag vill bry mig om ...

Av Åse - 19 oktober 2008 20:18

Alltså jag hinner ju ingenting! Fredan var stressigare än väntat.. MM jobbade.. Själv hann jag knappt slänga in mina väskor förrän det var dags att hämta trötta och hungriga barn på dagis o skola.. Besöket på Ica blev en mardröm där både jag o W grin...

Av Åse - 17 oktober 2008 10:00

Jag har sånt flyt!... Yeah! Allting har gått som på räls... Jippi! 2 kurser avklarade denna vecka! Nu är det bara lunchbuffén kvar med dessert och allt,  sen blir det HEMGÅNG! Fattar ni vilket hallelulja moment det är för mig?!   Home sweet home!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards