Alla inlägg den 25 augusti 2008

Av Åse - 25 augusti 2008 16:31

Blixtvisiten är avklarad och jag har fått min dos av folkligt myller för resten av året!

Morgonens bestyr avlöpte utan större besvär och jag kom i tid för avfärd mot storstan.. Kändes riktigt kul att få komma iväg till streamen… Tog med mig datorn oxo för att försöka få lite gjort när jag ändå hade tid… Trodde jag ja… Bara för det så hade jag platsen vi 3 st datanördar som redan hade barrikarderat sig vid  bordet och lagt beslag på alla eluttag! STRÖMPARASITER! När dom väl klev av och jag blev helt själv och riggat upp maskineriet så anammar jag detta ljud...ett konstigt flöjtande ljud som återkommer med jämna mellanrum.. Lät ungefär som de där flöjtklubborna ni vet- man köpte när man var liten...Ok, ett tag står man ut sen så… Men vafaan ÄR det som låter?? Kollar mig omkring.. Upptäcker att det är mannen snett bredvid mig … Förutom att han har pratat i mobilen oavbrutet med hela jävla huvudkontoret (nu vet jag precis allt om vem som får tjänsten( å det var INTE Andres) och vem som inte har gjort det som var sagt och vem som lovat faxa och vad marianne har åstadkommit) så är han helt igenkorkad näsan.. Han sitter alltså och drar in hela tiden och varje gång tjuter det i olika skalor… Fjuiit…. huuuiit (en lång)….fjuitt… huithuit( 2 korta)……shuitschuiiiiiit SHUIIIT!(han tar i)…tyst 30 sek……shuitshuit(drar in 2ggr)…fjuuit… sen kommer det oxo frrnnnnnnrrrrrrrrrrrrrrrrrnnnrrr – ni vet som det låter när någon försöker snorkla i sig lungorna (när man har en snorbobb i halsen) fffrrrrnnnnrrrrrrrrrrrrnnn…….fjuitt..huuittschuitt….. MENVAIHELVETESJÄVLARDÅ!!

Det går lixom till en viss gräns innan jag blir helt Crazy! Eftersom jag själv är helt manisk vad det gäller nästäppa (inte ens 2 min klarar jag) och dessutom opererad för det så blir jag GALEN på sånt här! Köp nässpray förhelvete! Vem fan vill gå ut och låta som en spilÅpipa ?? Tillslut måste jag vända dit huvudet för att visa mitt missnöje med att blänga! Då sitter han där .. Med ena fingret HELT JÄVLA UPPSTOPPAD I KRANEN!! Ähmen maj gad! Höll på att smälla av… Men jag fortsatte att blänga bara för att jag blev så paff… Örrchh..

Det var skönt att få kliva av kan jag säga…. Bara för att upptäcka var adressen låg dit jag skulle… Stureplan! Fy attan! Gillar inte den del av stan… Nope! Får rysningar av kostymnissar och portföljer… Dolsje gabäääänää…Loooii vittåååån ….Brrrr….

MEN - Smålog iaf när jag svepte förbi BLUEMOON BAR.. hahaha.. vilket jävla skitställe! Men vissa skulle ju PROMT dit! *blink*  Nä…Tacka vet ja söder!

 

Nåväl…  Resten av dagen är en annan historia….Lite småkul utfall på den med.. Förutom att jag är 2675 kr och 1 dl blod fattigare så får jag vara nöjd så långt. Det är väl smällar man får ta när man är född i fel kropp!


I morgon är det åter till le schule...Nu måste jag nog vila innan jag ska gå å lägga mig *zzzzz*

Härå...

*d*

Ovido - Quiz & Flashcards