Direktlänk till inlägg 17 augusti 2008

I´m not the best blogger.. that´s for sure....

Av Åse - 17 augusti 2008 22:47

Jomenvisst... alltså jag hinner ju inte med!!! Ahhh... Jag tänker varje dag att DET måste jag skriva å DEEET måste jag bara tala om .... Men tror ni jag hinner någonsin?? Nenemensan.. SÅåå mycket har hänt å nu har jag ingen koll alls... Sucko... Iallafall så har jag haft En härlig vecka (å lite till) Förra helgen var nice men intensiv(som om det var något nytt) Barnkalas hos grannen= JÄTTETREVLIGT... såå mycket gott som det alltid är oxo... mumsi! Å en massa tjatter förståss.. Härligt! Sen har jag hunnit med å hälsa på folk i stugor, städa huset, vara i skolan, simma flera tusen meter förståss... Å vet ni vad som hände sen!!?? JO... Min älskade man kom ner till Borlänge i Onsdags o överraskade mig, hade bokat hotellnatt å allt... Ja nog för att "bunkern" hos syrran är ok men ändå ;=)... Han tyckte det var lite tråkigt bara att han lyckats boka in sig på hotellet som låg på samma gata som vi bor... hahaha... Gulleplutten... Så först fick jag gå o shoppa på kupolen, å sen åkte vi till hallen och åkte vattenrutschkana, ja, efter att vi simmat 60 längder såklart, sen avnjöt vi en härlig middag på grekisk restaurang, (syrran fick följa) Å sen.... ja ....då hoppar vi till HOTELLFRUKOST!! El mumso! Det behövde jag eftersom jag hade slutprov denna torsdag.. Efter det så for vi till stugan där vi mötte upp svägerskorna med bihang.. Å jösses vad trevligt vi hade det.. Kräftor, vin , smirre, schnapps och 8 pers i en bastu byggd för 4.. Yihoou! En hel del älvdalska blev det oxo.. Skitakul...

Helgen har jag spenderat på jobbet,ingen ändring där, dock fick ja se cruisingen där mina älsklingar var ute å slira... Gud  vad jag ville ut o ha kul ja me... Nåväl det gick ju bra det med... När jag slutade sön morgon begav vi oss direkt till skidstadion för att hjälpa till med skallgången... Det var lite tungt.. i sinnet alltså.. .Jag kan inte ens föreställa mig hur de anhöriga känner sig.. Fy vad hemskt! Å det enda man kan göra för att hjälpa till är att gå i skogen o kolla... Känns frustrerande....

Sååååå tja vad ska jag säga mer... I morgon åker jag till B-länge.. IGEN! Ahh jag e så less på att åka frm o tillbaka... Jag hinner inte med en fjärdedel av allt jag skulle behöva .. Inte barnen heller...Flickorna hinner jag med skapligt tycker jag men inte min son.. Han far o flyger runt ungefär lika mycket som jag så vi lyckas aldrig pricka in att vara hemma samtidigt....Han e ganska nöjd ändå vad det verkar ..hahaha... men INTE JAG!  :=/

Huset ser ut som rena bedrövelsen.. Rotigt, stökigt, halvmålat här o där, möbler på sne och en jäkla massa skräp.. Men som sagt .... jag HINNER INTE! Skäms när man ser hur fint grannarna har det med mysig uteplats och belysning och annan sånn där onödig krafs som jag OXO vill ha... Ja just nu är jag anti mitt hus!! Totally new house I need!

I morgon ska jag iallafall få tummen ur och ta itu med något som jag dragit på länge, länge... Blundat, skärmat av och förträngt... Är väl rädd för sanningen kan jag tro.. Men mer om det senare..

Nu måste jag sova sängen...

Hej på er all smörslungare!


*d*

 
 
Ingen bild

Anna-Karin

18 augusti 2008 10:17

En stor kram till dig i all röra kanske känns lite bättre.
Jag tror du är lite hemmablind för jag blir avundsjuk på dig ibland.
Ett vackert hem, 4 underbara barn och er gästvänlighet och glädje.
Du och din familj är bara bäst Åse.
Bara så du vet ;-)
Kraaaam

 
Ingen bild

dirty

18 augusti 2008 13:16

AkB du är bara för go du.. Åkte förbi erat hus igår å då sa jag till MM att han fick välja en annan väg, för jag fick ångest när jag for förbi där för det är alltid så himla fint! Inne som Ute! Så de så :=)
Pussar * D*

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åse - 22 oktober 2008 19:20

HEJ KÄRA LÄSARE! JAG HAR FLYTTAT..  NU BLIR DET ÄNNU TOKIGARE  :=) MISSA FÖR GUDSSKULL NU INTE DETTA! DÅ BLIR JAG UNHAPPY NYA SIDAN HITTAR NI HÄR   Nähäää!! Fan skit i det då för satan. Går ju inte att länka ... SUG PÅ DENNA DÅ! HÄR KOMMER DEN.. OR...

Av Åse - 20 oktober 2008 17:28

Av Åse - 20 oktober 2008 16:43

Jomen problemet är ju att JAG VILL! Men inte har tid :=)... egentligen... Självklart så fattar jag att som man bäddar får man ligga, det är inte det jag menar.. Jag har själv tagit på mig saker till höger och vänster bara för att jag vill bry mig om ...

Av Åse - 19 oktober 2008 20:18

Alltså jag hinner ju ingenting! Fredan var stressigare än väntat.. MM jobbade.. Själv hann jag knappt slänga in mina väskor förrän det var dags att hämta trötta och hungriga barn på dagis o skola.. Besöket på Ica blev en mardröm där både jag o W grin...

Av Åse - 17 oktober 2008 10:00

Jag har sånt flyt!... Yeah! Allting har gått som på räls... Jippi! 2 kurser avklarade denna vecka! Nu är det bara lunchbuffén kvar med dessert och allt,  sen blir det HEMGÅNG! Fattar ni vilket hallelulja moment det är för mig?!   Home sweet home!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards