Direktlänk till inlägg 27 augusti 2008

Dimsyn ........

Av Åse - 27 augusti 2008 20:43

Temat på vår friskvård idag var simning.. Efter mycket tjat fick jag med mig en latmask i fikarummet.... Hade mina nya simglasögon som jag köpt för dyra pengar för att de skulle vara så bra... Jag har inte alls tyckt att de var bra, men idag när jag packade upp dom ur sitt lilla fodral så såg jag något jag inte sett förut.... Ahaaaaaaa! Skyddsplasten! Mhmmm.... sen insåg jag ju ganska snabbt att jag simmat omkring med det då i cirkalisa 4 veckor...  Rätt stora flikar var det dessutom på sidorna av glasen som stod ut .. Hur fan kan man missa det ? Nåja .. nu ser man perfekt i dom iaf .....

Vad har jag mer gjort idag då förutom kämpat vidare med mitt slutprov så har jag städat fått en himla massa gjort idag.. Jag har ringt en himla massa samtal o fixat och styrt upp.. Jamen just det..! Försökte först  ringa arbetsförnedringen i 15 min... Har ni provat deras automatiska teletjänst nångång? Rena skämtet!!

 Röst : Vem vill du ringa?

 Jag : Bengt Proos!

 Röst: Ursäkta jag förstår inte vad du säger, vem vill du ringa?

 Jag: Beeeengt Prooooos.....

 Röst: Det finns fler abbonnenter med namnet Bengt Johansson, vem vill

          du ringa?

 Jag : Men va fa...

 Röst: Jag förstår inte,vill du ringa Bengt Johansson?

 Jag: BENGT PPPROOS FÖRIHELVETE...

 Röst: Namnet du söker finns inte listat, vem vill du ringa?

 Jag: Rövhål...

 Röst: Vill du ringa Eva Björklund?

 Jag : Jee förfäään..

 Röst: Jag förstod inte ... Du blir nu kopplad till växeln

 Jag: Äntligen....

 talade minsann om för receptionissan vad jag tyckte om deras "supertjänst".. Det är ju inte första gången...


Samtal nr 2 gick till Försäkringskassan.. Oxo det en höjdare.

Tryck ett för familj och barn..

Tryck två om du är sjuk ...

Tryck tre för pension

Tryck fyra för blanketter

Tryck fem om du vill höra alternativen igen...

Tryck sex om du är både blind och döv...

Sen fortsatte det sådär vad man än tryckte på , men INGENTING om man hade övr frågor eller om utbildningsbidrag eller bli kopplad till växeln... Dom vet hur man ska göra för att slippa svara i telefon i fallafall... Jag höll iaf på att bli helt galen innan jag hittade ett annat telefonnummer .... SUCK!


Men sen ordnade allt upp sig med facket och pengarna och allting... Så nu känns det bra igen :=) Gött de...


*d*


 
 
Carro

Carro

28 augusti 2008 17:09

Haha verkar som du haft riktigt trevliga telefonsamtal :)
Bra att det ordna sig iaf!
Och duuuu...den där plattången vill jag också ha..fast en rosa :D

puss

http://lilja85.bloggagratis.se

 
Ingen bild

iiiig

28 augusti 2008 21:01

vaddå rosa?????? finns den i ROSA!!!!!!??? Va *f*f*n.... VAR???

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åse - 22 oktober 2008 19:20

HEJ KÄRA LÄSARE! JAG HAR FLYTTAT..  NU BLIR DET ÄNNU TOKIGARE  :=) MISSA FÖR GUDSSKULL NU INTE DETTA! DÅ BLIR JAG UNHAPPY NYA SIDAN HITTAR NI HÄR   Nähäää!! Fan skit i det då för satan. Går ju inte att länka ... SUG PÅ DENNA DÅ! HÄR KOMMER DEN.. OR...

Av Åse - 20 oktober 2008 17:28

Av Åse - 20 oktober 2008 16:43

Jomen problemet är ju att JAG VILL! Men inte har tid :=)... egentligen... Självklart så fattar jag att som man bäddar får man ligga, det är inte det jag menar.. Jag har själv tagit på mig saker till höger och vänster bara för att jag vill bry mig om ...

Av Åse - 19 oktober 2008 20:18

Alltså jag hinner ju ingenting! Fredan var stressigare än väntat.. MM jobbade.. Själv hann jag knappt slänga in mina väskor förrän det var dags att hämta trötta och hungriga barn på dagis o skola.. Besöket på Ica blev en mardröm där både jag o W grin...

Av Åse - 17 oktober 2008 10:00

Jag har sånt flyt!... Yeah! Allting har gått som på räls... Jippi! 2 kurser avklarade denna vecka! Nu är det bara lunchbuffén kvar med dessert och allt,  sen blir det HEMGÅNG! Fattar ni vilket hallelulja moment det är för mig?!   Home sweet home!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards