Direktlänk till inlägg 21 maj 2008

Varning...Bara klag idag...

Av Åse - 21 maj 2008 21:12

Börjar bra... Fattar nada noll o ingenting på provet.. Av de 50 sidor jag råpluggat så handlar det bara om 2 1/2 ... Retar upp mig och hetsar till det på max... Kokar, vibrerar, knyter nävar och tuggar fradga... Är en halv centimeter från att bara knöla ihop allt och kasta det i fejjan på folket... 

Va i...??? Vad är det då för idé att sitta och läsa allt annat tills ögona blör??

Jag rafsar ner det jag kan på exact 8 min.. Går sen ut, lämnar över provet med en blick som vem somhelst skulle skita knäck i spiral av.... Stampar sen uppför trappan och går in till mina polers... Det blir helt knäpptyst.. Ingen vågar öppna käften... Fradgan dryper och jag har lix ådror i pannbens loben... Jag stirrar ner i bordet och trummar med en penna samtidigt som jag mumlar en rad besvärjelser över både folk och fä...

Fortfarande helt tyst.. Några nickar instämmande och mumlar något om att : Ja ..mmm... förstår...! FÖRSTÅ???? Näää det kan INGEN förstå...

Varför drabbar allt mig??

Misstag nr 1 : Ger mig fel bok..

Misstag nr 2 : Glömde tala om att det var bara halva boken som skulle läsas

Misstag nr 3: Glömde visst att tala om att han var ledig den veckan när jag åkte ner bara för det...

Misstag nr 4: Gjort en 100 timmars kurs som jag egentligen inte skulle ha läst

Misstag nr 5: Tala inte om att det var ETT kapitel som skulle läsas istället för 15.

Misstag nr 6: Blir ju idag då!... ja..Han kommer ut och frågar en av frågorna på provet... Jag fattar fortfarande nada.. Han frågar säkert 10 gånger .. Jag ser fortfarande ut som en fågelholk... Han ser lite störd ut ..Tillslut fsäger han: Men det har du ju läst på XX kursen...!! Näää säger jag ... Den har jag inte läst än! Då säger han : HAR DU INTE ? Det ska man ha gjort innan denna kurs! Då förstår jag varför du inte fattar nått... 

 JA HA!!!???  Suck suck suck...... suck.... Fattar ni vilken slöseri med tid??

MIN tid! En veckas jobb som jag kunde ha gjort något vettigare på... Va fan då! Ok om det hade varit misstag no1 men det var det ju inte....

Iallafall så strök han några frågor så jag blev godkänd ändå  :=) Alltid nått...

Gud vad det blev jämmer o elände nu känner jag... MEn va skönt det är att ha nån att klaga hos :=) Ahhhhhhhhh.. Nu kan ja gå vidare...

Till något roligare..

MIna kära polers på skolan hade gjort sååå fint på mitt bord när jag kom i måndags... Spetsduk och liten jordgubbsblomma.. hahah... najs värre :=)

Dom tyckte det behövdes lite mera kvinnlig fägring... Dom är söta ungdomarna... Idag när vi var iväg och handla glass (JA IGEN!) så frös jag , då tog Tobbe av sig sin jacka o lånade ut den till mig... VA!?  Tänk va fint gjort... Glad överaskning..

Idag har jag varit personal shopper åt min kära syster.. Som vanligt så pekade jag och hon betalade... Men denna gång var det inredning...

För övrigt så har jag fyllt hennes förråd nu med gammalt bråte.. DET ÄR FULLT!! Det tog ca 5 månader bara .. Ändå har jag slängt 20 sopsäckar med skit ... (hoppas hon inte läser) ´

Som tack för att jag är en sån UUUNDERBAR syster, människa, klagmaskin som bestämmer ALLT och hivar alla hennes grejjer så susade hon iväg och köpte en ny bäddsoffa idag, för hon tyckte synd om mig som vaknade på golvet varje morgon...

Eller så var hon trött på brölet från fläkten varje timme när jag måste fylla på madrassen? Vad vet jag.. Det är typ 120 dB på den...

Jävlar vilket svammel det blev...Usch då... Äh ...skit i o läsa...eller ... det är ju försent nu...


Natt natt...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åse - 22 oktober 2008 19:20

HEJ KÄRA LÄSARE! JAG HAR FLYTTAT..  NU BLIR DET ÄNNU TOKIGARE  :=) MISSA FÖR GUDSSKULL NU INTE DETTA! DÅ BLIR JAG UNHAPPY NYA SIDAN HITTAR NI HÄR   Nähäää!! Fan skit i det då för satan. Går ju inte att länka ... SUG PÅ DENNA DÅ! HÄR KOMMER DEN.. OR...

Av Åse - 20 oktober 2008 17:28

Av Åse - 20 oktober 2008 16:43

Jomen problemet är ju att JAG VILL! Men inte har tid :=)... egentligen... Självklart så fattar jag att som man bäddar får man ligga, det är inte det jag menar.. Jag har själv tagit på mig saker till höger och vänster bara för att jag vill bry mig om ...

Av Åse - 19 oktober 2008 20:18

Alltså jag hinner ju ingenting! Fredan var stressigare än väntat.. MM jobbade.. Själv hann jag knappt slänga in mina väskor förrän det var dags att hämta trötta och hungriga barn på dagis o skola.. Besöket på Ica blev en mardröm där både jag o W grin...

Av Åse - 17 oktober 2008 10:00

Jag har sånt flyt!... Yeah! Allting har gått som på räls... Jippi! 2 kurser avklarade denna vecka! Nu är det bara lunchbuffén kvar med dessert och allt,  sen blir det HEMGÅNG! Fattar ni vilket hallelulja moment det är för mig?!   Home sweet home!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards