Alla inlägg den 13 maj 2008

Av Åse - 13 maj 2008 21:00

Vissa kan ju inte förstå att jag inte tänker dra omkring på min fina husvagn med hjälp av en ful gammal bubbelmerca.( läs likbil)... nenemensan! De e bara att hosta upp o sätta på.... en dragkrok asså... på bilen...  Den ANDRA bilen... Ja klart det är en raritet och veteran och hallelulja (som dessutom e så viktig att den måste poleras mitt i middan på festen) Jag vet... men inte riktigt min typ av bil... Jag vet ju hur det gick sist när vi skulle ut och finåka i den andra gamla mercan.. Ända till skåne dessutom... Jag tror vi hann till orsa finnmark innan generatorn la av och lyset var jämförbart med en ficklampa på 13 watt... Fick sträckköra 100 mil utan o stänga av bilen och sen parkera på närmaste camping och ta en hyrbil resten av veckan.... Supernajs!! mmmmm.. verkligen... det var ju kul när vi skulel hem om inte annat.... den blev såld rättfort den bilen sen... :=)

Jaja... vi får väl se hur det blir med den saken!

I morse var jag uppe med tuppen.. närmare bestämt 06.20 då jag var o simmade.... Göttanss! Sen gick jag och MM en lååång promenad på ca 19000 steg... Kallt som fan var det juh... Sen har jag bara suttit under en filt framför brasan och läst en jedra massa böcker ... O skrivit o skrivit...  Ja mycket har man lärt sig idag med!  I morgon vankas det praktik.... Jomenvisst! De ska bli kul det... Har ni problem med en tvättmaskin eller spis eller kyl så kanske det är jag som dyker upp.. Det vet man aldrig! ..

Formodligen blir det väl en o annan skandal oxo under dessa dagar som jag kan bjuda på....  det var ett tag sen..... :=)

Säger grattis till 2 av mina vänner oxo.. En som ska få lite tillskott i familjen och en annan som ska gå och GIFTA sig... Wuihoouu!! Här händer det grejjer!

See ya....

*DIRTY*


Ovido - Quiz & Flashcards