Alla inlägg den 20 maj 2008

Av Åse - 20 maj 2008 21:06

Idag när jag skulle köpa byxor så blev det helt konstigt! Först var jag in på Vero Moda och köpte byxan jag kollade på igår... Frågade om råd hur de skulle sitta osv då det var halvlång-baggy-pös modell typ...  Nöjd o glad trippade jag iväg för att se om det var nå mer man skulle slå till på.. När jag då strosar i sakta gemak så vad skådar min fräcka brilla?? Jo ett par sååååååå snygga brallor... Lite lång-lång-baggy-pös-resår modell .... Min man skulle nu bestämt hävda att de var exact lika som dom förra .. Men det var dom inte alls...   HIttade inte riktigt rätt i storleks/modell-djungeln så jag haffar första bästa snärta jag hittar... Frågar hur dom ska sitta osv och undrar om hon tror det räcker med en 32:a?...

Hon: - Va?! Näähää säger hon o skrattar...

Jag.- OKEJ! Nähä?(tänker att bara för du är så jävvla smal då!)

Hon: - För det är väl till dig? Då tror jag en 29:a blir bra .. å tar fram dom.

Jag:- Ja , eller hur ?! (Är det nå fel i huvet eller? )(hånler) Jag vill ju gärna hänga dom på höften å inte på knäskålarna...

Hon:- Jo men prova så får vi se.... En 32: a får du då inte ...

Jag. - Ja.. men jag tror nog att en 32:a blir bra jag (börjar bli sur)

Hon:- Nej det är absolut för stort för dig... Testa de här nu... (knuffar nästan in mig i hytten)

Jag:- Ja men...jag....ha ...  Går gråtfärdig in i hytten... Börjar byta om och är helt övertygad om att om 5 sek så kommer HON och 7 av hennes snabbt ihopsamlade äckligt snygga kompisar ( med långt blont blankt hår, svarta stuprörsjeans och rosa läppglans) slita upp skynket och pekandes,  asgarvandes stå och peka på mig där jag står med 4 nummer för små brallor nere vid fotknölarna....... men inget händer...

Jag får faktiskt på mig byxorna....OKEJ DÅ!!  Men jag tycker verkligen att de är för små...Röven ser ut som en facking ladugårdsvägg! Ahhhh.... Men om jag skyndar mig så kanske jag kan fort smita innan hon kommer tillbaka...

Hon:- Hur går det?!!! (klämkäcka jävla kärring)

Jag:- Tänker : Fanihlevetesjävlaskit!! Försvinn nångång!

         Säger: Ja inte vet jag ... dom är på men sitter fan inte bra..

Hon:- Kollar in och säger .. Jooooo... perfekt juh... men dom töjer ju sig oxo dessa byxor... Om en timme är dom för stora ...jag lovar...

Jag:- Tänker: fan fan fan fan.. JAG VILL INTE HA DOM LÄNGRE!!

         Säger: Aaaaaa..... mmmmmm..... kanske man kan prova en 30:a?

(om jag nu ska komma härifrån så fort jag bara kan så måste jag ju köpa brallhelvetet.. )

Hon:- Hämtar...

Jag:- Provar... Kollar inte ens... Orkar inte mer.... Vill inte ... bort bort bort... JAG TAR DOM!!!

Hon:- Ser jääääävlig nöjd ut.... Hon lyckades sälja ris till kinesen idag med!

 Fy fan vad jag var ledsen när jag gick.... Men nu när jag provar så sitter dom faktiskt bra !   jaaa... det gör dom.... :=)

Enda smolket i bägaren blir ju då att alltså köpte jag 3 nummer för stora byxor i butiken innan?? ELLER?!? Jag fattar nada! Vad är det för mode egentligen?....


*d*





Av Åse - 20 maj 2008 13:37

Arschhhh vad trööökigt det är .... Klockan går med snigelfart.... Himlen är svart och det regnar med jämna mellanrum.... Vad ska man hitta på ? Orkar definitivt inte läsa en enda rad till ... Orden fastnar ändå inte längre..


Enda roliga idag var när vi var o skulle köpa glass i "driven" på donken....Helt plötsligt kommer det en förvirrad bil i fel riktning och nästlar sig in mellan 2 bilar i kön... Inte nog med det... Sen försökte han vända oxo , in bland buskar och snår... Framåt bakåt ... höger , vänster ... Lite panik såg det ut som... Herregud! Han kom inte så långt kan jag säga innan det blev skaplig kaos... hahaha....  Tror ni jag va snabb med kameran ? :=D


Nej..... jag tror jag ska ta friskvård och åka o handla lite och sen ner o simma .... Ja så får det bli...

Later dud´s..


*d*


Ovido - Quiz & Flashcards