Alla inlägg den 18 maj 2008

Av Åse - 18 maj 2008 13:11

Nu blev det ju ett tag sen igen..... Prioriterade lite annat....

Först har jag varit ute på praktik... Åkte tidigt och kom hem sent på kvällarna.. Mycket bilåkning blev det:  Hede, Glöte,Funäsdalen,Lofsdalen, Vemdalen, mm mm ... Ja å en del i Sveg oxo förståss... Det var ganska roligt att se kundernas miner när det klev ut en tjej ur bilen.. Han som jag åkte med tyckte alla blev Vääääldigt pratsamma och trevliga helt plötsligt :=) 

Å många fika pauser blev det.. Trevligt trevligt .....

Så nu vet jag en del om hur man fixar tvättmaskiner, diskmaskiner, kylar, spishällar, ugnar o annat småttt och gott....  Inte fel det heller...

Sen har helgen bara rullat på ... Vädret har ju inte varit det bästa och hur ska man klä sig undrar jag?!!? Bedrövligt...

Ja o det har blivit ett par diagnoser oxo under helgen,... Ja, nu vet jag vad ni tänker direkt! Åh äntligen har hon fått veta att hon är cp!!...

Men det visste jag redan sen länge.... Nej ett par andra blev det nu..

På fredan fikade jag och Anka på nyan.. Jag slog på stort och unnade mig en kladdkaka med MYCKET grädde...  å somliga straffar ju Gud på en gång för det fick jag ju misann äta upp  lite senare.. ett par timmars kallsvett, kramper och kolik och kväljningar....

tur man har snälla vänner som ställer upp med bot och bättring när man behöver..  Dessutom blev det ju som sagt en diagnos oxo... Så nu vet man det...

Sen då när allt började lugna ner sig framåt kvällningen så var det dags för nästa påhälsning... Loppan hade fått lusar... Jättekul...

ringde runt igen och återigen kom mina vänner till undsättning... Shampoo, kammar och sprayer... Sen var det full huggning i badrummet... 

Tydligen började alla kolla sina barns skalpar den kvällen, för telefonen gick sen varm och vi lånade kammar och medel och grejjer med varandra...

jaha , det var det....

På Lördagen var vi en trupp som drog iväg till Brunflo för privat sittning hos ett medium... Vad ska man säga? Helt makalöst.... finns inte en möjlighet i världen att hon kunde veta allt det här.....

Mersmak blev det iaf....

Vi hade så trevligt att vi bestämt att vi ska hitta på lite mera små utflykter... Bla. Floating och spikmatta står som nästa punkt på programmet...

Hm ja ... nu är det då söndag... städningen väntar och trappen ska målas.... packa gör jag ikväll... sen är det Borlänge hela veckan lång...


Återkommer...

*Dirty*


Ovido - Quiz & Flashcards