Alla inlägg den 8 februari 2008

Av Åse - 8 februari 2008 21:23

Ja... aj vad jag fått bannor för att jag inte uppdaterar.. Men vad ska jag säga ...(detta kommer att bli långt nu) För det första så har jag haft en helvetes vecka i BL.. Jag har läst i kapp de där 2 veckorna som jag tappade när jag blev sjuk... Så jag har grinat typ varje kväll och funderat SERIÖST på att bli proffsdansare istället.. det kändes lättare.. för det andra så har jag inte känt att jag haft något kul att komma med.. det ska ju vara så himla konstlat hela tiden ...?!? (annars får man höra det på sveg sen) Läste igår om några tjejjer som minsann får betalt för att blogga..  Å typ lever på det?!?! Blev ju tvungen att gå in och kolla vad dom bloggade om då som var så himla jävla bra då... De var alla i 20 års åldern(som ja kolla på) och det dom bloggade om var : MODE SKÖNHET HÄLSA DJUR OCH annat sånn där jävla skit som recept (flåt Matilda), blommor och när dom klev upp och vem dom pratade med i telefon och sådant där dravel.. Vem fan vill betala för att läsa om det då?? Då kan man ju läsa EN blogg då så har man läst alla...

Så nu har jag bestämt mig för att vara helt tvärt om (som den vanliga jag) och blogga bara om värdsliga saker, ilandsproblem, sex, bråkiga ungar och kanske hur synd det är om mig ibland (eller min man när jag är förbannad) ja å mina projekt (som aldrig blir klara) men det kommer att bli en massa svärord och jävlar annamma .. så dom som är känsliga kan sluta läsa nu och radera länken... för det kommer inte att bli barntillåtet!

Ialla fall då... I Borlänge så händer det visst en hel del.. Min syrra är helt crazy (värre än mig faktiskt) så ni kan ju ana hur det blir när vi kommer ihop... Ja  men jaiissess.. Vi har ett alldeles eget mantra faktiskt .. :

-"Tänk om grannarna hör oss!"!! Eller SER oss?!

 Reklampauser är ju något vi ägnar oss åt ganska mycket...

SKRAPA SKRAPA!! tex.. alla har väl hört den ? Lägg sen till 14 decibel på det.

På skolan är dom oxo helt crazy , fast på ett annat sätt... 20 män och så lilla "Svegs Skörpa" som dom kallar mig.. Å bara en massa tok hela dagarna

Som typ detta igår:

Jag : - Men!? ..... Varför vill man alltså proppa hela rektum full med turkisk peppar karameller???

P & L & alla andra: - Öhh... VA????

Jag: - Jag läste om en kille som gjorde det... En hel facking näve med turkish alltså... Varför gör man det?!

P:- Aj... skulle man nog säga då...

Alla:- ASG!

Jag:- Jo men jag menar, hur kommer man på det ?? Oj här ligger det visst en påse karameller.. Vad kan man göra med den?.. Jo jag vet! Vi kör upp dom i analen!

L:- Bättre det än en påse vingummin kanske?

Jag:- Det måste ju svida som fan?

P:- Undrar hur lång tid det tar??

Jag:- Vaddå? Att köra upp dom?

L:- Innan dom verkar?

Jag:- Jamen det är väl fan inte normalt?

P:- Vilket?? Att köra upp 30 turkisk eller att det svider?!

Alla:- Asgarvarsåinihelvete!!

Lärare:- Man får väl stoppa dom i en kondom då?!

L:- Då blir det väl ingen effekt? Vad ska man då stoppa upp dom för?

P:- Undrar om 30 min räcker? (men allvarligt?!)


Ja vad ska man säga??

Fortsättning följer..


FYI: Idag har jag klarat slutprovet på min BB2 behörighet... Yihouu!

Inte för att det är nått o skryta med ,,, men ändå... Nu kan jag iallafall rita upp ett kretsschema och styrschema och koppla in nya eluttag och kronomkopplare, trappomkopplare, korsomkopplare, koppla in trefas från proppskåp och relä och motorskydd och kontaktorer vet alla färgerna på säkringarna och felsöka och allt som hör till...


BTW så tänker jag minsann åka på förkryss den 16:e..  Måste ju kolla

utbudet..

Maggan!: Dom dära ciderna som jag släpat runt halva Sveg dom drack jag upp alla på en gång istället... lika bra det så slipper dom ligga å bli gammla menar jag... ;=)

Tjolahopp knäppkines


Å ni som vill följa på kryssningen APRIL / MAJ får fan skärpa till er och RÖSTA! Annars får ni stanna hemma!


Hångel

*elmo*





Ovido - Quiz & Flashcards