Direktlänk till inlägg 18 april 2008

Änglar finns.....

Av Åse - 18 april 2008 08:41

I går kväll var ett helvete utan dess like.... W var sjuk... å sen blev det bara värre o värre.... Försökte med alla mediciner som fanns att tillgå... andningen blev bara tyngre och tyngre.... Hon sov ca 5 min i taget innan hon vaknade och hostade så hon spydde och det var bara bubbel o  rassel från bröstet... Vi sov INGENTING ... (går ju inte när man har ett ånglok med krupp på magen och försöker sitta upp o sova)...Ringde sjukvårdsupplysningen kl 02.30 och 05.00 Till slut fick vi komma in eftersom hon hade dessutom hade fått en massa prickar i ansiktet... Jag trodde att hon hade fått en allergisk chock eller nått annat livshotande .. MINST!! (ni vet hur man är )

Där fick vi träffa världens underbaraste (dessutom så pigg och glad efter att vi väckt henne 05,20 på morgonen) fru doktor... Tänk om man kunde få henne varje gång....  Vi var helt knäckta och uppstressade och visste varken ut eller in... Speciellt efter min 4:e magsjuka och nada, null, zero, nix, not,  sömn de senaste dygnen... Men hon fixade biffen... En akutdos kortison och inhalationer så var det mycket lättare i bröstet... W somnade t.o.m när hon fick inhalera... Fatta va skönt att få slappna av lite! Hon fixade så vi kunde hämta nya mediciner på apoteket idag... Hon förklarade en massa om krupp o  astma och förebyggande medicinering osv och att vi alltid skulle ha kortison hemma för att kunna ge vid akuta situationer... (jo då jag vet, men dom vägrar ju fan skriva ut det) Det var mycket som man aldrig fått någon info om.... suck...

Kom hem 06,20... Sov en kvart eller två innan jag insåg att nu skulle jag ju upp och väcka de andra och åka till skolan... Jag trodde att jag skulle somna i bilen... När jag sen kom hem var jag ju pigg!!

W och MM sover nu såååååå gott inne i sovrummet... Det är lycka det!!! 

Nu har jag tvättat, plockat undan i köket och tänkte städa här på kontoret när jag ändå är i farten.. Sen ska jag sätta upp de sista tapetvåderna och dammsuga... Då har nog ica öppnat så jag kan handla och börja baka... DET ser jag fram emot... Förhoppningsvis är W bättre idag så hon kan vara med och kladda lite ....  Om det är någon som vill komma o leka med en liten sjukling en stund (smittar ju inte) så står dörren verkligen på vid gavel...  I gengäld får ni nybakat i massor :=) Nej nu ska jag städa...

PIIS and LÖÖVE to YA all...

*e*

 
 
Ingen bild

Anna-Karin

18 april 2008 10:59

Stackars stackars er!!!!
Vad skönt att ni äntligen fick hjälp i alla fall.
Hade gärna kommit på fika men ska börja packa tills ikväll. Visst fick vi låna L i helgen?
Får jag ha fikat innestående?
Kram

 
Ingen bild

Grannen

18 april 2008 12:51

Stackars Wilda! Jag hörde henne igår vid brevlådan och då var hon inte glad hahaha.
Jag tycker du ska baka bullar och annanaspaj......

 
Ingen bild

elmo

18 april 2008 18:20

hehehe... det blev chocolat chip cookie i gjutjärnspanna och morotskaka från små systrars söta :=)

 
Ingen bild

Annica

20 april 2008 17:03

Tack för underbart goda kakor =D
Nu slapp jag äta pizza till middag. Puss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Åse - 22 oktober 2008 19:20

HEJ KÄRA LÄSARE! JAG HAR FLYTTAT..  NU BLIR DET ÄNNU TOKIGARE  :=) MISSA FÖR GUDSSKULL NU INTE DETTA! DÅ BLIR JAG UNHAPPY NYA SIDAN HITTAR NI HÄR   Nähäää!! Fan skit i det då för satan. Går ju inte att länka ... SUG PÅ DENNA DÅ! HÄR KOMMER DEN.. OR...

Av Åse - 20 oktober 2008 17:28

Av Åse - 20 oktober 2008 16:43

Jomen problemet är ju att JAG VILL! Men inte har tid :=)... egentligen... Självklart så fattar jag att som man bäddar får man ligga, det är inte det jag menar.. Jag har själv tagit på mig saker till höger och vänster bara för att jag vill bry mig om ...

Av Åse - 19 oktober 2008 20:18

Alltså jag hinner ju ingenting! Fredan var stressigare än väntat.. MM jobbade.. Själv hann jag knappt slänga in mina väskor förrän det var dags att hämta trötta och hungriga barn på dagis o skola.. Besöket på Ica blev en mardröm där både jag o W grin...

Av Åse - 17 oktober 2008 10:00

Jag har sånt flyt!... Yeah! Allting har gått som på räls... Jippi! 2 kurser avklarade denna vecka! Nu är det bara lunchbuffén kvar med dessert och allt,  sen blir det HEMGÅNG! Fattar ni vilket hallelulja moment det är för mig?!   Home sweet home!   ...

Ovido - Quiz & Flashcards