Alla inlägg den 9 april 2008

Av Åse - 9 april 2008 18:17

06.45 SHIIT.. vaknar och inser att jag måste flytta på bilen eftersom den står på 16.30-07.00 parkeringen...  Svingar mig upp.. ja eller.. eftersom luften går ur min "säng" varje natt så blir det mer att jag rullar ur med ett brak och försöker krawla mig upp på alla fyra innan jag kommer upp...(lika surprised varje morgon) Kastar på mig närmaste trasa, jacka, skor och nycklar och springer ner.. BAckar iväg i rasande takt och Jippi en ledig plats på dygnet runt parkeringen.. Smackar in bilen som ett smäck och känner mig jääävligt nöjd med livet ... tills jag kommer på att FAAN  I HELVETE... parkeringsbeviset till denna parkeringen ligger väl i syrrans bil?! Sitter 2 min och hänger med huvet och försöker andas.. Jaja .. kutar tillbaka upp i lägenheten... hämtar nycklarna till systers bil och stapplar ner igen....Skyndar mig som sjutton.. jag vill INTE ha en P-bot till asså...

Ut på gatan (där jag tror att hon ställde sig igår)... å var fan e bilen nu då???

Kutar tillbaka och in på den ANDRA parkeringen... men va fasn HON står ju oxo på den parkeringen... Ahmen... då kan ju inte JAG stå där! Funderar lite snabbt på om jag ska ta livet av mig ... ahhhhccchh... jaha då får väl jag ställa mig på gatan då!  -jamen med BILEN alltså! Å där måste man ha småpengar......."ramsa igen" vände UPP O NER på hela jävla bilen... Hitta EN krona som jag inte fick fram mellan sätena...efter ca 10 min kommer jag på att det är gratis till kl 8 att stå på gatan...  med bilen alltså........ backar ut igen i vild panik... kl är ju lix redan HALV 8.... parkerar och upp igen.... VILKET SKIT! Men var lugn det värsta har inte hänt än...

08.10 Dimper in på skolan.... Lagomt imponerad av livet...

09.00 Kaffe utan kaka... Lite yogurt o bär...

12.30 En halv grillad kyckling ..

14.30 Surar för att K: FORTFARANDE inte har slickat i sig sin boll... Å jag som inte har sett en kolhydrat på jagvetintenär .. Ät upp den där nu då... "dreggel"

15.00 Skiter i allt och spelar spel på datorn istället...

16.10 Panikhandlar på Ica maxi (ja jag vet)

16.30 Hem och lastar in väska .. Möter upp syster

16.45 Susar iväg på Jysk.. Måste ha en bokhylla till v-rummet. Baxar in den i syrrans bil.

17.30 Handlar en cool klänning på zero zero

18.15 Hemma igen: PÅ parkeringen  inser jag att jag visst glömde en liiiiten detalj... Ska lasta över mina saker från systers bil till min bil... hrrrm... jag hade visst inte MIN bil nej... Utan sväras minimala lilla toyota... Som dessutom är fullastad med ett antal kassar från Ica, bilstol, 10 kg skräp och div annat... Lastar om kassarna 5 gånger .. Fram, bak ,, ut igen,,, höger vänster.. ska vi fälla sätena.. hur gör man det.... hur får man av den här ?... kan du krypa in där ?? jaha .. NEJ det där går inte ...apryck... hysteriskt... håll här .... Lastar ur samtidigt som vi måste hålla i syrrans skufflucka .. annars ramlar den typ av ...  Med massor av möda och vrålande och skrattande lyckas vi TRYCKA in grejjerna ända fram till framrutan......Sen måste vi byta plats på bilarna oxo... å parkeringsbevisen..det är ett himla backande och trixande och framför allt skrikande..... "hoppas VERKLIGEN ingen såg oss nu" sa jag.... Jag parkerar bilen och väntar på syrran... Då kommer 2 byggarbetare ut ur en barack.. (som var placerad PRECIS bakom våra bilar) ut och kollar på oss och pekar på bilen och ASFLABBAR!!

Nääääejjj.... ah... ja det var första parkett iallafall....

Jag är ju verkligen en katastrof utan dess like...

NU ska jag åka på vattengympa... Hoppas att det inte blir några skandaler där bara ....


Någontimmesenare:

Ja vi kom ner till parkeringen.. då säger hon: Jag VÄGRAR att ta min bil nu när jag fått en parkering.. vi får ta din!

- JA men det fattar du väl att det inte går! Den är FULL! Å inga säten för dom har vi ju fällt...Remember??

-Jo då det går visst.. Jag knölar in mig nånstans..

- Men snälla....

Jo då ! In kommer hon... Pressad som en trasa mellan kartonger och kassar och benen instoppade på tvären ner under kartongen på andra sidan sitter hon på GOLVET... Utifrån ser man bara ett huvud sticka upp som ser ut som en Jöäättebaby med igelkottafrisyr ... Maj gad!



 
Dagens citat::

- " jo men då bara stänger han av mej och så sätter han på mig igen"


- "ja du sitter ju inte direkt på sätet! ...Näe.. det har jag ju i knät?!"


- "Det lyser rött här framme men jag tänkte gasa för jag tyckte du sa det var grönt"...

*e*


Ovido - Quiz & Flashcards