Alla inlägg den 22 april 2008

Av Åse - 22 april 2008 21:00

Äntligen har man fått ta på sig 3/4 jeansen och kortärmade tröjan. Barfota i ballerinaskor... När jag åkte från skolan vid 4 så visade tempmätaren i bilen på 17 grader celsius utomhus!! DET NI!! Nu kan vi sitta här på balkonen och dricka kaffe i värmen och kolla på alla människor i farten..

Har jag prexis kommit hem från Hallen.. Simning 1000 meter och en timmes vattengympa.. Slog på stort och gick igenom alla bastusorterna på relaxen oxo... Hade missat "showbastun"... När man klev in där så var det som att komma in i en liten timmerstuga med massor massor massor av små små infällda lampor överallt... Det doftade ljuvligt av eucalyptys ... Såååå himla underbart.. Efter det blev det ångbastun.. Shuuuii vad varmt!! Jag gick nog ner ett helt kilo där inne...Idag fick jag oxo reda på vad all krossad is är till för.. Den ska man ta med sig in i bastun och svalka sig med eller suga på... När jag satt i utomhusbubbeln så gick solen ner och jag blev så glad över alla intryck jag fått så hjärtat slog dubbla slag,...

M.a.o inte en enda skandal på flera dar! Kanske man inte är född med otur ändå? Saknar mina kära där hemma så det gör ont i hela kroppen ... MM skickar bilder varje dag på barnen och vad dom gör och då kommer det ibland en liten tår för att jag missar det.. Jag måste verkligen kämpa med att fokusera på arbetet på dagarna... Annars har jag inte en chans... Det blir bara tuffare och tuffare saker att lära sig och allt har en deadline... Denna vecka är det Digitalteknik, med det binära, hexadecimala och det oktala talsystemet och för att inte tala om booelska funktioner..  Prov no.1 i morgon och prov no.2 på fredag så det är snålt med tid eftersom jag var hemma skjuk/vab en vecka... Men det ska väl gå det med .. Jag har tur som har så snälla kurskamrater som verkligen har hjälpt mig att komma ikapp...Som för övrigt endast är män nuförtiden då den andra tjejjen som gick på skolan har slutat..  Men kul har vi!

I morgon ska jag ut o shoppa.. Men inte det ni tror .. Jag ska faktiskt köpa mig en massa verktyg!! VERKTYG! Det låter ju helt absurt att lägga pengar på det... Men jag märker ju att man inte klarar sig utan vissa saker om man ska arbeta med el... Måtinstrument tex ;=) Så nu har jag inte spanat in en fin ny jacka utan en sååå jävla snygg verktygslåda som jag bara MÅSTE ha... HAHAHA... (helt sant)

Nu måste jag ta itu med mina ritningar och sen ska jag fan lägga mig raklång och snarka... Vi höres snart!


Dagens citat: Gud vad dom var glansiga, det ser ut som dom var putsade med slidslem.....

*e*

Ovido - Quiz & Flashcards